HomeHírek„Lengyel, magyar két jó barát… ”

„Lengyel, magyar két jó barát… ”

Iskolánk részt vett a Waclaw Felczak Alapitvány Pályázatán, választott témánk: a magyar-lengyel kultúra és közös történelem megismerése és népszerűsítése a magyar és lengyel fiatalok bevonásával és szakmai kapcsolat létrehozása a pedagógusok között.

Partneriskolánk: a Zielona Gora-i ZESPOL SZKOL ZAWODOWYCH, mellyel együttműködési megállapodást kötöttünk.

A nyelvi kommunikáció lengyel anyanyelvi tolmács segítségével, illetve a mindkét iskolában tanult német és angol nyelveken történt.

A pályázatnak megfelelően a PIOK Általános Iskola és Gimnázium tanulói, pedagógusai 2018. december 7-10. között látogatást tett a lengyel partneriskolánál.

A találkozás első pillanatától szívünkbe zártuk vendéglátóinkat kedvességük, vendégszeretetük miatt. Mindkét iskola bemutatkozott vetítéssel, plakáttal, képekkel. A diákok kis csoportokban beszélgettek, ismerkedtek.                                                                                                                                                             A következő napok a város megismerésével, a lengyel-magyar kultúra közös vonásainak feltárásával, a diákok és tanárok kapcsolatépítésével teltek. Jártunk a Planetáriumban egy látványos 3D-s evolúciós előadáson. Ismereteinket bővítettük a Johannes Kepler tudományos központban, ahol a diákok együtt próbálták ki az eszközöket, mini tudományos kísérleteket folytattak, közben figyeltek, tanultak és sokat nevettek. Meglátogattuk a Szabadtéri Néprajzi Múzeumot ahol részt vettünk egy karácsonyi mézeskalácssütő- és díszítő foglalkozáson. Megtekintettünk egy szőlőműveléshez és borászathoz kapcsolódó kiállítást, jártunk a Pálmaházban, a gyerekek közösen járták be növénykertet és állatbemutatókat egyre bátrabban kommunikálva német és angol nyelven. Tartalmas és élményekben gazdag napok után indultunk haza.

A következő két hónap során kapcsolatot tartottunk levelezés és telefon útján. Izgatottan vártuk, hogy lengyel vendégeink megérkezzenek Magyarországra.

2019. február 7-én befutott a vonatuk a Keleti-pályaudvarra, ahol tárt karokkal vártuk kedves lengyel barátainkat. Bemutattuk iskolánkat és vendégeink német és angol bemutató órákon vettek részt. Péceli városnéző sétára indultunk, megnéztük a péceli Ráday kastélyt, ami két lengyel vonatkozású történelmi eseményhez is kapcsolódott a múltban.

A következő napokban Budapest és környéke nevezetességeit valamint lengyel-magyar közös kulturális és történelmi szálait fedeztük fel. Jártunk a Parlamentben, megnéztük a Szent Koronát, voltunk a Budai Várban, ahol a Mátyás-templom látogatása mély nyomot hagyott lengyel vendégeinkben. Felkerestük a Szépművészeti Múzeum nemrég felújított Román csarnokát és egyiptomi kiállítását, ahol láthattuk a  magyar-lengyel expedíción feltárt régészeti leleteket. Városnéző sétánk egyik csúcspontja volt a Hősök tere megtekintése, ahol iskolánk igazgatója gazdag történelmi áttekintését hallgathattuk meg. Lengyel vendégeink nagy örömmel fedezték fel közös királyunk, Nagy Lajos szobrát. Kirándultunk Szentendrére, gazdag történelmével a helyszínen ismerkedtünk meg. Elidőztünk a Duna partján, amely országokat és népeket köt össze. Beszéltünk a víz szerepéről, fontosságáról, felhasználásáról. Részt vettünk a Liszt Ferenc Repülőtéren egy 3 órás programon. Szombat este kedves vendégeink megérkeztek iskolánk hagyományos báljára, aminek témája a Hippi korszak volt. A rendezvényen részt vett Eich László tankerületi igazgató, aki elmondta, hogy nagyon örül ennek a Waclaw Felczak Alapítvány támogatásával megvalósuló projektnek és kíváncsi a tapasztalatokra.

Vasárnap délelőtt ihletett perceket élhettünk át: részt vettünk a kőbányai Lengyel templom délelőtti miséjén. Végül eljöttek a búcsúzás pillanatai, ahol mindkét iskolaigazgató méltatta a programot, annak tapasztalatait, hatásait.                  Úgy látjuk, előzetesen megfogalmazott céljaink maximálisan megvalósultak: a lengyel és magyar kulturális és történelmi ismereteken keresztül a két ország iskolája, diákjai, pedagógusai közel kerülhettek egymáshoz. Az ismeretbővítésen kívül szakmai szálak alakultak ki a tanárok és az iskolavezetők között. A diákok megértették, mennyire fontos a nyelvtanulás, a nyelvi kompetenciák elsajátítása.  Mind a diákság, mind a résztvevő gyerekek szülei körében pozitív volt a fogadtatása a projektnek: szeretnék, ha folytatódna, mert hasznosnak és a gyerekekre nézve fejlesztő hatásúnak tartották.

Tovább az albumhoz....

Utolsó frissítés: 2019. március 17. vasárnap, 11:16

PIOK Általános Iskola és Gimnázium -
általános iskolai intézményegység

OM: 032378

2119 Pécel, Kossuth tér 7.